FANDOM

گنگتسو هوزوکی

鬼灯幻月
اولین حضور
مانگا فصل ۵۲۵
آنیمه ناروتو شیپودن قسمت ۲۶۷
بازی ناروتو شیپودن: طوفان آخرین نینجا ۳
دوبلورها
انگلیسی جامیسون پرایس (ناروتو شیپودن: طوفان آخرین نینجا ۳)
ژاپنی هیدیوکی اومزو
مشخصات
تاریخ تولد ۲۶ اکتبر
جنسیت مذکر
وضعیت مرحوم
قد (سانتی‌متر) بخش دوم: ۱۸۶.۶ سانتی‌متر
وزن (کیلوگرم) بخش دوم: ۷۵.۴ کیلوگرم
شغل میزوکاگه
اصل و نسب کیریگاکوره
قبیله قبیله هوزوکی
رتبه
رتبه نینجایی بخش دوم‌: کاگه
اطلاعات تکمیلی
نوع طبیعت چاکرا
آزادسازی آب
آزادسازی آتش
آزادسازی رعد و برق
آزادسازی زمین
آزادسازی یین
آزادسازی یانگ
جوتسو
تکنیک احضار مشترک (فقط در مانگا)
توهم شیطانی: ساختمان چنداشکوبه ای بخاری
تکنیک دگرگونی بدن
ستمگر بخاری خطرناک
ستمگر بخاری خطرناک: برش
تکنیک احضار (صدف حلزونی غول پیکر)
تکنیک حباب آبی (فقط در آنیمه)
تکنیک بدل آبی
تکنیک تفنگ آبی

گنگتسو هوزوکی (鬼灯幻月، هوزوکی گنگتسو) میزوکاگه دوم (二代目水影، نیدایمه میزوکاگه، به معنای دقیق کلمه: سایه آب دوم) کیریگاکوره بود.

سرگذشت ویرایش

درطی عمر خود، او با تسوچی کاگه دوم: مو در مبارزه بوده و در آخرین رویارویی هر دو یکدیگر را کشته اند. از این رو، او اوهنوکی را در زمانی که یک کودک بود به طور مداوم مورد تمسخر قرار می داد.

شخصیت ویرایش

گنگتسو به طور معمول فردی خوشگذران و دارای نگرش تا حدودی بی خیال در وقت و زمان بود. او همچنین بسیار آدم روراست و صادقی بود و بدون هیچ واهمه ای از دیگران ستایش می کرد. همانطور که با هیجان و بدون تردید گارا را برای حمله ی بزرگ شن مورد تعریف خود قرار داد. با وجود نگرش بی خیالی گنگتسو، او عمیقاً از اینکه شینوبی های نسل حاضر کیریگاکوره درباره او و سرنوشت گذشتگان دهکده خود نمی دانند تأسف می خورد. با این حال او تمام سعی خود را می کرد تا راز توهم شیطانی: ساختمان چنداشکوبه ای بخاری خود را به شینوبی های مقابل خود توضیح دهد. گنگتسو وقتی کسی به او ریش پروفسوری گفت بسیار عصبانی شد. همچنین به نظر می رسد او بسیار زود عصبانی می شود. مخصوصاً در مورد ریش وی. در آنیمه وقتی که یکی او را به نام ریش پروفسوری صدا کرد بسیار عصبانی شد و خواست که او را بکشد اما بعد از اینکه او عذر خواهی کرد، خیلی زود او را بخشید و عصبانیت خود را فروکش کرد. همچنین او آدم های بدون ابرو را جذاب تر می داند.

به نظر می رسد او بسیار از مو بدش می آید و همیشه با او دشمنی می کند. وقتی که آن دو ادو تنسه شدند بر سر چطوری کشته شدنشان اختلاف پیدا کردند و شروع به مشاجره کردند و خود او گفت که می خواست که مو را بکشد اما بدنش به او اجازه نمی داد. به نظر می رسد دلیل اختلاف بین گنگتسو و مو این است که، مو یک آدم خودخواه بوده است که نشانه ی آن این است که به اوهنوکی گوشزد کرد که بعد از پایان جنگ و اتحاد سریع به دنبال غنایم برود. او نیز گارا را به عنوان یک فرد خاص می داند و به او عنوان فرزند طلایی پنج کاگه را داد و حتی توضیح ندادن درباره بدل ستمگر بخاری خطرناک خود را یک کمک به او می خواند به دلیل اینکه ارزش و قدرت گارا به خوبی ثابت شود.

ظاهر ویرایش

گنگتسو فردی قد بلند و لاغر بود. چهره ای نسبتاً دراز با موهای صاف به رنگ طلایی داشت اما موهای بدل ستمگر بخاری خطرناکش مانند یک خارپشت بود. او یک ریش پروفسوری سه گوش، سبیلی نازک و خطوط برجسته ای در دو طرف دهان خود داشت و بدون ابرو بود. با توجه به اثرات ادو تنسه رنگ صلبیه چشمان او از سفید به سیاه تغییر کرده بود اما رنگ چشمش آبی بود.

او یک لباس معمولی به رنگ خاکستری شبیه به کت بلند می پوشید که آستین های بلند و یقه های بلند و باز داشت. الگوی راه راه لباس او در بین شینوبی های کیریگاکوره رایج بود. او یک لباس به رنگ آبی تیره و یک شلوار هم رنگ آن لباس نیز زیر لباس کت مانند خود پوشیده بود و یک جفت صندل داشت که تا روی شلوارش آمده بود.

توانایی ها ویرایش

به عنوان یک میزوکاگه، او بدون شک شینوبی بسیار قدرتمند بوده است. حتی زمانی که همه ی نقطه ضعف ها و اطلاعات درباره نحوه شکست دادن خود را به گروه چهارم گفت، هیچ یک از شینوبی های حاضر قادر به فهمیدن و درک حرف های او نشد و در آخر به آسانی بسیاری از آنان را کشت و زخمی کرد و این نشان می دهد که مبارزه با او چقدر سخت و وحشتناک است اما گواهی اصلی قدرت او کشتن تسوچی کاگه دوم بود — هرچند که در آن مبارزه جان خود را نیز از دست داد.

نینجوتسو ویرایش

تکنیک های قبیله هوزوکی و تغییرات طبیعی ویرایش

او خود را به عنوان یک کاربر آزادسازی یین گنجوتسوکار معرفی کرده و از این تکنیک استفاده کرد. برای انجام گنجوتسو او از مه تولید شده توسط موجود احضاری خود که یک صدف غول پیکر است کمک می گیرد که به نظر می رسد تا صدف واقعی، که پیدا کردن آن برای حریف بسیار دشوار است، را پیدا نکرده و آن را نابود نکرده نمی شود گنجوتسو را باطل کرد.

به عنوان یک میزوکاگه که عضوی از قبیله هوزوکی بود او در فنون آزادسازی آب بسیار ماهر بود و می توانست بدن خود را به حالت مایع و سپس دوباره به حالت جامد تغییر دهد. او همچنین می تواند از انگشت خود گلوله های آبی را رها کند که به راحتی توانست یک بدل شنی را سوراخ کند. در آنیمه او می توانست حباب های آبی را بسازد و با سرعت بسیار زیادی به طرف حریف های خود پرتاب کند که نیروی بسیار زیادی را وارد می کردند.

گنگتسو نیز می تواند با بهره گیری از یک نوع ماده که گارا به آن مخلوط روغن و آب گفت، نه تنها کاری کند که آب به شن نفوذ کند، بلکه ساختار آن را نیز تغییر دهد. زمانی که او توسط برچسب های مهر و موم مهار شده بود و در حال مهر شدن بود، این مایع باعث فرو ریختن شن هایی شد که برچسب مهر و موم بر آن قرار داشت و در نتیجه او توانست حرکت کند و بعد که او توسط گلوله های حبابی شروع به حمله کرد معلوم شد که در واقع آن مایع مخلوطی از روغن و آب است.

گنگتسو علاوه بر اینکه روغن را در بدن خود دارد و هر موقع می تواند از آن استفاده کند می تواند یک بدل شبیه به خود اما کوچکتر بسازد که درون آن از آب پر شده و بیرون آن از روغن. نحوه این تکنیک به گونه ایست که بدل با سرعت زیاد به اطراف حرکت می کند و به دشمنان خود صدمه می زند و علاوه بر آن با گرم شدن روغن ها باعث تبخیر آب های درون بدل می شود و تا زمانی که در بدن بدل آب موجود باشد آب بخار می شود و باعث بزرگتر شدن بدل می شود و وقتی که دیگر بدل نتواند این مقدار بخار آب را تحمل کند بدل با قدرت بسیاری منفجر می شود. بخار آب های موجود به هوا می روند و به دلیل سرد بودن هوا چگالش شده و به تگرگ تبدیل می شوند و دوباره بدل شکل می گیرد. این تکنیک به عنوان نینجوتسو انفجار بی نهایت (無限爆破忍術، موگن باکوها نینجوتسو) گنگتسو شناخته می شود به دلیل اینکه روند انفجار این بدل بی پایان است، مگر اینکه بدل بی حرکت و در همان زمان سرد شود.

تکنیک احضار ویرایش

گنگتسو قادر به احضار یک صدف حلزونی غول پیکر است که او در مبارزه به گنگتسو کمک می کند. او همچنین خود را یک کاربر آزادسازی یین گنجوتسوکار معرفی کرده و برای انجام این کار از صدف احضاری خود کمک می گیرد. صدف با بوجود آوردن مه می تواند گنجوتسویی ایجاد کند که کاربر بتواند به راحتی خود را پنهان کند و در زمان تمام شدن چاکرای حریف بیرون بی آید. گنجوتسو به قدری واقعی و بدون اشتباه است که بسیاری از شینوبی های حاضر، حتی با بسیاری توضیحات که گنگتسو داد قادر به فهمیدن راه حل از بین بردن گنجوتسو نشدند. تنها راه برای از بین بردن گنجوتسو نابود کردن صدف واقعی است.

در اطراف شبکهٔ ویکیا

ویکی تصادفی